dinsdag 18 februari 2014

Wijn bestellen online bij de speciaalzaak


Online wijn kopen wordt steeds vaker gedaan door de kenners. Zij zetten steeds vaker de stap naar de online wijnspeciaalzaak, zoals een Wijnpromotor. Met de opkomst van kwaliteitszaken die niet als prijsvechter te werk gaan, hebben ook kenners een plek gevonden. Veel webshops hebben het doel om vooral op volume te scoren, waarbij zijn zeer kleine marges hebben. Hierdoor moeten zij de marge maken op de verzendkosten. Bij de wijnspeciaalzaken zijn wijnspecialisten aanwezig die op de hoogte zijn van uiteenlopende wijnaangelegenheden. Sommigen, bijvoorbeeld Wijnpromotor, geeft gratis wijn- en spijsadvies. Klanten mogen een menu opsturen per e-mail en een sommelier geeft per kerende mail een advies wat het beste past per gang. Online wijnspeciaalzaken maken steeds vaker afspraken met restaurants waar de wijnen van de speciaalzaak worden geschonken. Zodoende is er een mogelijkheid om de wijnen te proeven eventueel in combinatie met spijs.

De kwaliteitsleverancier heeft een absolute meerwaarde. Dit wordt steeds meer erkent en herkend door de wijnliefhebber. Niet de mensen die maar een wijntje kopen bij de supermarkt omdat deze zo voordelig is. Volumeleveranciers moet concurreren tegen de supermarkten, terwijl speciaalzaken dit niet hebben. Het is daardoor praktisch onmogelijk om op een biologische of biodynamische wijnbouw te bedrijven. Zij hebben niet alleen exclusieve consumeerwijnen die niet te vinden zijn op het internet, maar hebben ook de klassieke wijnen. Hieronder vind je de grote namen als Margaux, Cheval Blanc, Latour, Mouton-Rothschild en dergelijke toppers. Vaak ook van zeer uitzonderlijke jaren. Door de opkomst van de online wijnspeciaalzaken worden ook de echte wijnliefhebbers minder sceptisch en kunnen ze rustig de wijnen online bekijken alvorens een flesje te bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten