dinsdag 18 februari 2014

Online wijn kopen bij de speciaalzaak



Wijn bestellen online wordt steeds serieuzer omdat de kenners ook de stap zetten naar de online wijnspeciaalzaak, zoals een Wijnpromotor. Sinds de komst van kwaliteitszaken die niet als prijsvechter te werk gaan, hebben ook kenners een plek gevonden. Veel webshops hebben het doel om vooral op volume te scoren, waarbij zijn zeer kleine marges hebben. Hierdoor moeten zij de marge maken op de verzendkosten. Bij de wijnspeciaalzaken werken wijnspecialisten die op de hoogte zijn van uiteenlopende wijnaangelegenheden. Sommigen, bijvoorbeeld Wijnpromotor, geeft gratis wijn- en spijsadvies. Klanten mogen een menu opsturen per e-mail en een sommelier geeft per kerende mail een advies wat het beste past per gang.

De meerwaarde van een kwaliteitsleverancier wordt dan ook steeds meer erkent en herkend door de wijnliefhebber. Volumeleveranciers moet concurreren tegen de supermarkten, terwijl speciaalzaken dit niet hebben. Zij hebben niet alleen exclusieve consumeerwijnen die niet te vinden zijn op het internet, maar hebben ook de klassieke wijnen. Hieronder vind je de grote namen als Margaux, Cheval Blanc, Latour, Mouton-Rothschild en dergelijke toppers. Vaak ook van zeer uitzonderlijke jaren.

Door de opkomst van de online wijnspeciaalzaken worden ook de echte wijnliefhebbers minder sceptisch en kunnen ze rustig de wijnen online bekijken alvorens een flesje te bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten