vrijdag 4 juli 2014

Doorlooptijd voor een succesvolle wijnproeverij is zes weken

Bedrijven die een evenement willen organiseren zoals een wijnproeverij vergissen zich vaak in de doorlooptijd. Zeker wanneer een proeverij wordt georganiseerd onder begeleiding van een echte wijnspecialist. Deze mensen hebben het druk, zeker rond het oogstseizoen van de druiven. Deze manier van leven en passie voor de wijn zorgen ervoor dat ze er over kunnen spreken als geen ander. Daarbij komt dat sommige wijnen, wanneer het gaat om klassieke wijnen, soms ook moeten worden aangekocht. Denk daarbij aan Pétrus, Margaux, Mouton Rothschild en dergelijke.+

Maatwerk
Er zijn organisatoren die werken met een standaard reeks wijnen en eenzelfde uitleg. Leuk, maar dan kun je net zo goed een filmpje opnemen en op Youtube zetten. Het gaat om de interactiet met de deelnemers aan het evenement. Zij moeten er iets van leren en tevens kunnen genieten. Zo wordt ook rekening gehouden met het niveau van de deelnemers. Er is niets mis met ‘vinibeten’, maar zij zullen niet de hele conversie kunnen volgen. Tegenwoordig verwacht de deelnemer aan een wijnproeverij dat de wijnspecialist niet alleen weet over de eigen wijnen. De wijnspecialist moet een entertainer zijn met kennis van wijn in het algemeen, wijn bewaren/opslag, wijn serveren en dan is het ook zeer wenselijk dat hij of zij de wijn met spijs kan combineren.


Tijdig reserveren
Omdat de wijnspecialist tijdig nodig heeft om de wijnproeverij voor te bereiden is de zes weken doorlooptijd voor sommige grote evenementen aan de korte kant. Steeds vaker wordt een wijnproeverij ingezet als een afsluiter van een teambuilding sessie. In dat kader kan er zelfs rekening gehouden worden met de doelstelling van de dag. Kortom, maatwerk maakt er een succes van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten