Een wijnproeverij wordt steeds vaker georganiseerd om aan
teambuilding te doen of om klanten te verwennen. Zeker in het laatste geval kun
je alleen maar topwijnen laten proeven met daarbij de uitleg van een expert. Je
kunt niet naar de supermarkt gaan en daar wat goedkope wijnen inslaan om die
door een wijnspecialist te laten analyseren en al helemaal niet in combinatie
met spijs.
De meeste groepen die worden samengesteld bestaan uit twaalf
deelnemers. Grotere groepen zijn wel mogelijk, maar dan wordt het meer een
gezellig samenzijn. Als het de intentie is dat de deelnemers ook nog iets
leren, dan is het heel belangrijk om de groepen niet te groot te maken. Een
wijnproeverij is voor veel mensen en aanleiding om een aansluitende wijncursus
te volgen. Teambuilding hoeft niet extreem duur te zijn, zeker niet
wanneer het gaat als afronding van een ‘hutje op de hei’-sessie. Na alle
serieuze vergaderingen is een wijnproeverij een leuke afsluiter.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten