Wijn bestellen online wordt steeds serieuzer omdat de
kenners ook de stap zetten naar de online wijnspeciaalzaak, zoals een
Wijnpromotor. Sinds de komst van kwaliteitszaken die niet als prijsvechter te
werk gaan, hebben ook kenners een plek gevonden. Veel webshops hebben het doel
om vooral op volume te scoren, waarbij zijn zeer kleine marges hebben. Hierdoor
moeten zij de marge maken op de verzendkosten. Bij de wijnspeciaalzaken werken
wijnspecialisten die op de hoogte zijn van uiteenlopende wijnaangelegenheden.
Sommigen, bijvoorbeeld Wijnpromotor, geeft gratis wijn- en spijsadvies. Klanten
mogen een menu opsturen per e-mail en een sommelier geeft per kerende mail een
advies wat het beste past per gang.
De meerwaarde van een kwaliteitsleverancier wordt dan ook
steeds meer erkent en herkend door de wijnliefhebber. Volumeleveranciers moet
concurreren tegen de supermarkten, terwijl speciaalzaken dit niet hebben. Zij
hebben niet alleen exclusieve consumeerwijnen die niet te vinden zijn op het
internet, maar hebben ook de klassieke wijnen. Hieronder vind je de grote namen
als Margaux, Cheval Blanc, Latour, Mouton-Rothschild en dergelijke toppers.
Vaak ook van zeer uitzonderlijke jaren.
Door de opkomst van de online wijnspeciaalzaken worden ook
de echte wijnliefhebbers minder sceptisch en kunnen ze rustig de wijnen online
bekijken alvorens een flesje te bestellen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten